Respect heeft een Centrale Cliëntenraad (CCR) en vijf lokale raden.
De Centrale Cliënten Raad (CCR) komt op voor het welzijn en de belangen van alle cliënten (en hun naasten). CCR behartigt de gemeenschappelijke belangen van de cliënten van alle locaties waarvoor de vertegenwoordigde cliëntenraden zijn ingesteld en is hun vertegenwoordiging naar de Raad van Bestuur waarmee periodiek wordt overlegd.
Vanuit de vijf lokale raden heeft een afgevaardigde zitting in de CCR. De CCR kent daarnaast een onafhankelijk voorzitter en wordt ondersteund door een onafhankelijk ambtelijk ondersteuner.
De CCR heeft advies- en instemmingsrecht met betrekking tot voorgenomen besluiten die Respect in zijn geheel betreffen. Het gaat hierbij om onderwerpen die de belangen van locaties overstijgen. Zij oefent invloed uit op de besluitvorming van de instelling. Behouden en verbeteren van de kwaliteit van zorg, welzijn en veiligheid staan daarbij voorop. Dit doet de centrale cliëntenraad door samen met de vijf lokale cliëntenraden te kijken en luisteren naar cliënten en naasten en het bestuur te adviseren.
De huidige samenstelling van de CCR is als volgt:
De CCR is bereikbaar via de ambtelijk secretaris, Annemarie Klootwijk. Zij is bereikbaar per e-mail via a.klootwijk@respectzorg.nl of telefonisch op maandag, dinsdag- en woensdagochtend via 06-57 50 19 51. Indien u geen mail of internet mogelijkheden heeft kunt u ook een brief sturen t.a.v. de Centrale Cliëntenraad, Postbus 84050, 2508 AB Den Haag.
U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met de leden van de cliëntenraad via e-mail centraleclientenraad@respectzorg.nl.
Deel deze pagina